Aquesta pràctica
consistia en treballar amb materials auditius per tal de crear el nostre
muntatge d’àudio.
Abans de començar
amb la pràctica recordarem que un àudio digital és la codificació digital del
senyal elèctric que representa l’ona sonora i, per poder elaborar un àudio
digital, hem de tenir en compte la veu, el silenci, la música i els efectes.
Per poder realitzar
les gravacions d’àudio hi ha una gran varietat de programes, però la meva
companya i jo hem optat per Audacity.
Per poder utilitzar
aquest programa s’havia de descarregar abans, però la descàrrega i la seva
utilització són totalment gratuïtes.
Aquest programa
permet gravar la pròpia veu i després treballar a partir d’aquesta gravació o
ficar arxius d’àudio i treballar amb ells, i també es pot treballar amb els
àudios importats i la nostra veu gravada a l’hora. En resum, Audacity permet
enregistrar i editar sons.
Amb aquesta eina
hem hagut de crear un àudio relacionat amb el tema del nostre projecte. El
nostre projecte és conta – contes, per això hem creat l’àudio a partir d’un
conte infantil.
En primer lloc, hem
cercat contes infantils per poder triar un. El que més ens ha agradat ha estat
“El cerdito valiente de la granja”, que tracta d’un porquet que viu en una
granja amb altres animals, i un dia que un llop volia menjar – se a les
ovelles, el porquet les salva.
La segona cosa que
hem fet, després d’elegir el conte, ha estat dissenyar com seria l’àudio, és a
dir, indicar quins sons necessitarem, com ens repartirem el text per llegir –
lo, quina música volem, els espais necessaris...
A continuació, un
document amb el guió del nostre disseny: "El cerdito valiente de la granja"
-
Després de fer
el disseny vàrem passar a cercar tots els sons que necessitàvem, les tres
músiques de fons, el so dels quatre animals i els quatre renous que realitzen.
Tots aquests sons els vàrem cercar a vídeos de Youtube, per tant, la següent
passa que vàrem haver de fer va ser passar els vídeos a àudios a través d’un convertidor que passa els vídeos de Youtube a mp3.
A continuació,
vàrem passar a realitzar l’edició i la gravació del nostre àudio.
La primera cosa
que vàrem fer va ser introduir tots els àudios trobats al programa Audacity. Col·locant
cada un en l’ordre corresponent.
En segon lloc,
vàrem seleccionar únicament el tros de tot l’àudio que necessitàvem, esborrant
la resta.
I la darrera
passa va ser gravar – nos a nosaltres llegint la historia. Per tant, vàrem
llegir, deixant els espais que creiem necessaris per a cada so i després ja
vàrem fer les modificacions necessàries per a que les tres músiques
coincidissin amb la part de la historia que els hi correspon, i que els
diferents sons dels animals i dels renous sonessin en el seu espai. Per això,
vàrem haver de retallar i afegir espais.
Un pic vàrem
acabar de modificar les gravacions, ja havíem creat el nostre muntatge d’àudio.
Però per poder publicar – lo hem hagut d’enregistrar – nos en una web
especialitzada en la creació d’eines, que permet elaborar, escoltar i
distribuir podcasts (arxius) de vídeo i àudio.
Aquest programa
que hem utilitzat s’anomena PodOmatic, que permet crear i penjar àudios. A
l’hora de penjar – los permet introduir el títol de l’àudio, una breu
explicació sobre el contingut de l’àudio i una imatge, però tot això és opcional.
El resultat
final de l’àudio ha estat el següent:
- Reflexió sobre l’aplicació pràctica que es pot fer a l’aula:
Per una part,
treballar amb aquest tipus de materials permet que els professors creïn
tot tipus d’activitats auditives, com per exemple, enregistrar caçons, contes,
endevinalles,... i treballar a partir d’aquests àudios.
Fent referència a la
nostra pràctica, podem dir que es pot dur a terme dins l’aula de la següent
manera:
En primer lloc, els
nins escoltaran l’àudio del conte.
En segon lloc, es
faria una comprensió a través de preguntes establertes pel professor o
professora que els nins hauran de respondre, com per exemple:
- Quins animals apareixen al conte?
- Tots els animals que apareixen al conte estan representats pels seus sons particulars?
- Quin animal fa el so de caminar, menjar, dormir?
- La cançó és la mateixa al llarg del conte? ...
Per l’altre costat,
els alumnes també poden crear els seus àudios i experimentar amb aquests tipus
de materials. Nosaltres els hi donem unes pautes i ells creen l’àudio.
Tornant a fer
referència a la nostra pràctica, els nins podrien passar a crear els seus
propis contes o seleccionar contes ja creats i enregistrar l’àudio d’aquests
contes, afegint tots els detalls que vulguin, tant sons com músiques.
A continuació, la Guia
Didàctica.
- Reflexió personal:
Aquesta pràctica ha
estat bastant interessant i enriquidora, he conegut un nou material que no
havia utilitzat mai i he posat en pràctica una nova eina de treball.
És un bon recurs per
poder utilitzar dins l’aula de Primària i no tan sols a Primària, sinó també a
altres nivells més elevats, ja que no és únicament una eina de creació, com hem
vist amb la nostra activitat, sinó que també és una eina d’informació, és a
dir, nosaltres hem creat un àudio d’un conte perquè el nostre projecte tracta
d’això, però si utilitzem aquesta eina en altres matèries el podem utilitzar
com una eina d’informació que serveixi per ampliar la informació donada a
classe.
És una eina que pot
ser utilitzada tant pels professors com pels alumnes, ja que la seva
utilització no és molt complexa, és un programa molt complet, ja que permet
utilitzar àudios creats i després modificar – los segons els meus interessos i
crear els meus propis o crear els meus àudios des de cero, però no és gens
difícil d’utilitzar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario